Kompetencia alapú oktatás

2005 tavaszán, pályázati projekt (HEFOP 3.1.2) keretében ismertük meg és vezettük be a kompetencia alapú oktatást.

Alkalmazott kompetencia területek:

Matematika 1-6. évfolyamon
Szövegértés-szövegalkotás 1-6. évfolyamon
Információs kommunikációs technikával támogatott oktatás 1-8. évfolyamon

Kompetencia alapú oktatási-nevelési folyamaton a képességek, készségek fejlesztését, az alkalmazni képes tudás középpontba helyező oktatást értjük. Megalapozza az egész életen áttartó tanulást, és képessé teszi az egyént életcéljai megvalósítására, a változó körülményekhez való alkalmazkodásra.

A fejlesztés kulcsfogalmai: kritikai gondolkodás,önállóság, problémamegoldás, közösségi részvétel, esélyegyenlőség, önreflexió, empátia, kommunikáció, differenciáltság, együttműködés, újfajta tartalmak, kreativitás v. alkotó készségek, konfliktus kezelés, felelősségvállalás, társadalmi szolodaritás.

Milyen változásokat tapasztaltunk meg?

A GYEREKEK: tapasztalata -élményvilága -időbeosztása -terhelése -táskájának tartalma -egymás közti kapcsolata -önértékelése és önbecsülése -külső és belső motiváltsága megváltozott.

A PEDAGÓGUSOK: szemlélete – külső belső motiváltsága – rugalmassága – módszertani kultúrája megújult, megerősödött.

AZ ISKOLÁNK: hangulata, légköre – kapcsolata a szülőkkel és az intézményt körülvevő tágabb közösséggel, valamint a munkájukat segítő szakemberekkel javult.